Måndag, en regning dag

Idag har vi varit ute och farit igen, det är ju inget ovanligt nu för tiden. Vi är ute i stort sätt varje dag och gör någonting. Lippa uppskattar det också eftersom det finns så mycket mer att titta på ute. Plus att vi alla mår så mycket bättre av att få frisk luft.

Igår bestämde S och jag att vi skulle hitta på något idag, men vi hade inte bestämt vad. Så när C fråga om vi kunde följa med till Tullinge när hon skulle köra halkbanan sa vi självklart ja. Jag mötte S, Sa och C i centrum vid kvart över ett så gick vi till tåget, tog bussen mot halkbanan. C anmälde sig att hon var där och så gick vi och köpte lite godis medan vi väntade på att det var dags att gå in. Vid tjugo över två gick alla in i en sal och S och jag gick mot bussen tillbaka till Tullinge. I tidtabellen stod det att bussen skulle gå vid 15.04 så vi bestämde att vi skulle börja gå mot Tullinge och hoppa på bussen längst med vägen. Efter någon minut började det regna, visseligen inte så mycket, men mer skulle det bli.
Efter en stund började det regna mer och mer och mitt i alltihop kom bussen (?). Hur kom det sig liksom. Vi sprang för att hinna med bussen och vi hann nästa bara precis innan för dörrarna så börja det hagla fruktansvärt mycket. Lippa ville inte direkt sitta i vagnen för hon var så trött, så tog upp henne och gick och satte mig. Men jag valde helt fel plats för takluckan var öppen och det haglde in på mig. Men Lippa tykte det var kul och försökte få tag på isbollarna.

När vi kom till Tullinge Station gick vi till pizzerian och delade på en pizza. Vi var utsvultna så den satt ganska fint! Innan vi skulle ta bussen tillbaka till halkbanan matade jag Lippa lite grann, i hopp om att hon skulle somna. Men det funkade inte den här gången.
Och en irriterande gubbe satt och vrålstirrade på mig och mina bröst. Försökte gömma dom så gått det gick medan Lippa åt och drog för BHn så fort Lippa släppte. Men han satt verkligen och glodde, och han verkade inte bry sig att jag såg det och blängde på honom.
Men vad gör man inte för sin hungriga dotter?!

Så tog vi bussen tillbaka till halkbanan och väntade på C, medan Lippa somnat sittandes i vagnen. La ner henne och hon sov i alla fall i en halv timme. När vi skulle ta bussen tillbaka till Tullinge fick vi stå i spöregn och vänta. Och det blev ju inte bättre av att bussen var lite försenad. Men som tur var så hade jag regnskyddet med mig så Lippa hade det ju bra i vagnen medan vi andra gärna hade bytt plats med henne.

När vi kom hem var jag duktig och tömde diskmaskinen innan jag sällde mig och lagade middag. Pannbiff med stekt lök och potatis. Blev riktigt gott faktiskt!
Nää, nu har jag babblat på tillrekligt om allt och ingenting.

Tyvärr kan jag inte lägga in en av dom söta bilderna på Lippa från idag för hittar inte den förbaskade sladden. Så får väl lägga in dom imorgon istället. :)
Kan ju se om jag hittar någon annan bild att dekurera detta inlägg med.

image129
Det fick bli den här super söta bilden på ett grötmonster. Kolla hennes sittstil, är den inte charmig eller?! ;)

тєяяі

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Mysig gubbe på bussen hörru :/
Gullig bild på kladdiga Lippa ;)

Postat av: therese

åh vad söt hon är.. man vill bara pussa och mysa med henne.. min dotter är super charmig med men nu är hon hos farfar,jag är sjuk.. blä :) jävla idiot gubbe,jag satt och smygstirra lite på bb när andra mammor ammade för jag tyckte det var så coolt :d haha.. men gubbar ..usch.. då borde sagt till henne att lägga av att glo på dina bröst eller så knäcker du näsbenet på han :F

2007-09-04 @ 13:17:19
URL: http://denriktigaottersten.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback