Onsdag, gud vad jag är duktig!

Dagen började precis som alla andra dagarna. Vi vaknar, går och byter blöja för att sedan gå upp och äta frukost. Och precis som vanligt så ringer mamma starx efter att Lippa ätit sin gröt och är mätt och belåten. Oftast brukar vi bara prata lite skit om vad som händer under dagen, vad vi ska äta till middag osv. Men inte idag, idag ringde hon för att berätta tråkigheter. Hon hade precis pratat med hennes lillebror som pratat med morfar. Mormor och morfar är i Rom just nu och mormor till min stora förskräckelse ligger på sjukhus. Hon hade tydligen missat sista trappsteget och ramlat, och brytit lårbenshalsen. Varför just mormor av alla?
Och just nu håller dom på att utreder om hon kan flygas hem för att opereras här i Sverige eller om dom ska operera i Rom. Beror på om hon kan förflyttas i det här tillståndet.
Men det är ju inget att deppa över, vi har ju kvar henne vid liv i alla fall. :)

Sen åkte jag och C till s-tälje där hon hade en körlektion inbokad halv två. Jag och Lippa följde med henne till bilskolan där vi mötte upp P. Eftersom både jag och P var ensamma bestämde vi oss för att vi lika gärna kunde umgås som kompisar men att han hade Lippa. Så först gick vi till Apoteket för att jag skulle hämta ut lite grejer till mamma. Men det gick ju såklart inte eftersom jag inte hade någon fullmakt.
Och efter det blev vi ju självklart hungriga (jag är i och för sig alltid hungrig) så P gick för att flytta sin bil till en annan parkering och jag och Lippa gick till Konsum och köpte en burk puré till henne och tog ut 20 kr så P hade parkeringspengar. Sen bar det av till grillen där jag åt en kebabtallrik. Det var riktigt gott, men åt inte upp alla pomes pga att dom svalna fortare än vad jag hann äta.
Innan P var tvungen att ge sig iväg så gick vi till systemet där han skulle handla lite grejer sen direkt till bilen. Och då ringde C och sa att hon var färdig och vi bestämde att vi skulle ses vid donken. När P åkte blev Lippa ledsen, om det var för att han åkte eller om det var tröttheten låter jag vara osagt för det vet jag inte. När jag kom upp till donken protesterade hon så pass mycket så det var bara att ta upp henne och slänga fram bröstet. Och tror ni inte hon somna på två röda då?

C var hungrig eftersom den stackaren inte var med när vi andra åt. Så vi gick in på donken så hon fick äta lite och jag tog en McFlurry, mumsigt! Och en stackars liten kille som hade köpt med sig mat i påse skulle ställa ifrån sig påsen och hans milkshake åkte i golvet och allt rann ut. Han stod där med tårar i ögonen och jag och C tyckte så synd om honom. Ville nästan gå fram och köpa en ny åt honom. Men som tur var så fick han en ny av personalen.

Och nu alla glada ska ni få höra något fantastiskt! Vid 19.00 fick mamma vara barnvakt medan jag och C gick ner till Kassmyra skolan för att håll i er nu gå på arobics! Kan ni tänka er att jag Therese i högperson gick och tränade frivilligt?! Det var gratis första gången så vi tänkte att vi skulle testa på och se om vi ville fortsätta. Och det ska vi nog göra. Det var riktigt kul, fast grymt jobbigt.
Så från och med nu så är jag upptagen på onsdagskvällar med att skutta runt hit och dit, träna med hantlar och göra situps. Är faktiskt stolt över mig själv! ;D

Nää, nu har jag nog skrivit tillräckligt mycket för idag. Skriver som vanligt imorgon kväll och då är det antagligen från min nya dator. :) Tjingeling!

image131


Sladden är fortfarande på rymmen så kan inte lägga in alla nya bilderna på datan. Så idiotiskt! Men här kommer en bild på Lippa när hon får provsitta i en kundvagn på elgiganten. Ja, jag vet att det står Rusta på vagnen, men vi är på elgiganten i alla fall.


 

тєяяі

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh jag såg det där pappret om aerobicsen och massa annat, funderade på och testa jag med faktiskt men sen strunta jag i det:p

Postat av: Mikaela

Aerobics är skitkul men tugnt innan man fått upp flåset igen, ja vet jag jobbar själv på det ;)

2007-09-06 @ 13:08:05

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback