Söndag, en smärta som ...

Idag har vi varit i skärholmen och shoppat massa kläder till Lippa, det var 25% på alla barnkläder på kappahl. Så det blev kläder för ungefär 700 kr till henne, men det var hon värd. Och så testade jag och C lite kläder på H&M, hittade ett par jeans som satt hur bra som helst, en jätte söt rosa tunika och en par coola leggins.. jag ville ha allt men jag kände att jag inte hade råd att köpa allt just nu och kunde inte bestämma mig för vad jag skulle ta och sket i alla.

Sen åkte vi hem och mamma stekte lite pannkakor åt oss och sen gick vi ner till ica för att handla lite. Och jag trodde jag skulle få hämta ut mitt paket från H&M, men dom hade precis hunnit stänga. Just fan, det var ju söndag idag. Sen gick vi till lekplatsen nedanför oss för att Lippa skulle få gunga lite grann. Hon skrattade så mycket sist så vi ville passa på när det var så fint väder.
Mamma gungade henne medan jag stog och tog minst 15 kort på henne. Sen kom Lippa på hur man skulle sprattla för att göra egen fart så jag gick till en egen gunga för att testa om jag blir lika illamående som förut. Men det fick jag aldrig reda på. Jag klättrade in i gungan för ville sitta som man gjorde som liten. Alltså istället för att ha däcket bakom sig ville jag sitta så däcket var framför. Precis när jag skulle sätta mig ner på gungan känner jag en enorm smärta i knät och ramlar ner på gungan. Tittar ner och ser till min förskräckelse att knäskålen sitter bredvid benet istället för mitt på. Mitt knä hade hoppat ur led. Efter ungefär en kvart hoppa den tillbaka av sig själv igen. Jag hade inte vågat röra mig på den där kvarten för det gjorde ont så fort jag andades eller rörde mig det minsta. Mamma ringder till min syrra som fick komma och leka med Lippa medan mamma sprang upp för att hämta bilen. När hon kom ner röt jag att rör hon mig så slår jag ihjäl henne. Så hon tog fram mobilen och ringde efter en ambulans men DÅ mina glada prickar vandrade knäskålen tillbaka till sin rätta plats och mamma la på utan att beställt en ambulans och jag knorvade mig ur gungan. Men gud så ont jag hade.
Mamma fick med mig till akuten för att kolla upp knät, eftersom det var ur led så länge. Och att det hoppa ur led utan att jag bara skulle sätta mig och sen hoppa tillbaka utan vidare. Efter ett tag på sjukhuset så blev knät lite svullet och jag hade ingen känsel runt knäskålen. Men efter drygt 3 timmar på akuten fick jag träffa en läkare som klämde och kände på knät. Det var en ganska rolig känsla, jag såg att han klämde runt knäskålen men kände inget. Skumt! Han sa att jag hade haft tur att ledbandet inte hade gått av men att jag skulle komma tillbaka om det började göra ondare. Och att jag måste ta det lugnt i 3-4 veckor, så nu blir det ingen aerobics på 4 veckor¨. Och tyvärr är det lättare för knät att hoppa ur led efter att det gjort det en gång redan...

Kommentarer
Postat av: Elin

AAAJJ, stackare! och du, jag SAKNAR ERR! <3


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback