Söndag, plugga vidare?!

Usch i natt fick man inte många timmars sömn. Jag vaknar på en gång om det är mycket liv och rörelser runt omkring. Ibland kan jag till och med vakna av att mamma sätter på tv på morgonen där uppe. Det är inte jätte kul att vara så lätt väckt som jag är, men vad ska man göra åt saken?
Och eftersom dom sista gästerna igår inte gick förrän runt tre så kunde inte jag somna innan dess. Fulla människor har ju lite svårt att prata tyst. Och så vaknade Lippa vid 6 och var hur pigg som helst. Annars brukar hon sova till runt nio tiden, men inte idag. Så det var ju bara att gå upp och leka med henne då, hur trött man än var. Men vid halv nio orkade hon inte busa mer och somnade, vilket jag tyckte var riktigt skönt för då fick jag i alla fall vila en stund i sängen. För kan inte somna om så sent. Sen vid halv tolv gick vi upp och åt frukost. :)

Då hade mamma och C åkt till mormor för att hälsa på henne några timmar. Och eftersom Lippa sov så fick inte vi följa med dit. Men mamma hälsade i alla fall från mig. Tycker så synd om min stackars mormor som förresten ligger på operationsbordet nu. Dom skulle operera klockan 22. Och det skulle tydligen vara en ganska stor operation.

Vid halv två ramlade S in här, och först kollade vi på idol repriserna. Varför ställer man upp på att söka till idol om man inte klarar av att dom sågar än? Alla som säger elaka saker bara för att dom inte gick vidare. Men hallå? går inte idol ut på det? Är man med i leken - får man leka tåla.

S och  jag pratade en hel del om att vi ska leta upp någon kvällskurs inom grafisk design. Där man bla får lära sig ännu mera i Photoshop. Visst vi kan redan en hel del eftersom vi höll på hela nian i stort sätt med att lära oss programmet. Plus att vi läste en Photoshop kurs i tvåan på gymnasiet. Men vi är inte helt nöjda, vi vill lära oss mera mera mera! Vi är som hunriga vargar haha.
Det skulle ju typ funka med att läsa på distans också, men när det gäller sånt kan det vara lite svårt eftersom allt är praktiskt. Men får man papper och manualer på allt så skulle det ju funka super bra, och då kan S och jag plugga tillsammans på kvällarna när Lippa somnat, eller nått. :)
Tåls att tänkas på. Fast kanske ska avsluta sista terminen på gymnasiet först, kan ju bli lite små kämpigt att plugga på två håll samtidigt.

Men nu är jag riktigt sugen på att plugga vidare inom grafisk design just för att "stärka" mitt företag mer. Ju mer utbildning och erfarenheter man har, desto mer kan man ju erbjuda!
Åååååh, nu vill jag bara ta studenten och läsa några extrakurser på högskola, komvux eller vad det blir.

När vi ändå pratar lite om företaget, så mailade jag B direkt efter att jag skrivit inlägget i fredags (eller när det var) och hade fått svaret redan nästa morgon. Och det var med ett leende på läpparna som jag läste det mailet.
Ett litet utklipp från mailet från B.
"Om du kollar på våran hemsida som hör till vårt nätverk/företag så har vi paketpriser från 9900 kr exkl. moms.
Men jag tror att det bästa är om du får reda på vad de har för budget och vad det är de vill ha ut av sin hemsida. Jag menar säger de att de endast vill ha en liten företagspresentation ja då kan du lägga upp ditt arbete efter det (kanske ett par tusen). Men vill de ha en sida som kommer att vara spindeln i nätet, där all kommunikation, marknadsföring etc finns ja då måste de budgetera för det kanske 30 000 och uppåt. Och då måste du ta in folk som kan hjälpa dig t ex. oss eller andra i ditt nätverk."

Nää, nu ska jag maila B så han kan registera domännamnen för min hemsidan.
Tjingelíng alla glada skitar!

image136
Lippa har somnat för natten, i sin säng.

image137
Lippa sitter i sin egna fotölj och kollar på tv.

Kommentarer
Postat av: therese

åh egen fåtölj och allt.. hon är så söt!!
vad är det för något du skall starta? jag är grymt sugen på att med starta något. men jag vet inte om jag är tillräckligt motiverad .. hehe. hon sover som en liten groda,så sover leona med ibland.. hehe

Postat av: Mikaela

Va kul!
Gud man blir lika kär i Lippa varje gång man ser henne, hon är en liten docka :)

2007-09-10 @ 10:41:56
Postat av: Mikaela

Hihi va kul ^^

2007-09-10 @ 11:12:41

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback