Söndag, tonårsförälske

Tidigare idag hittade jag en del gamla brända skivor med apgamla låtar. Satt och lyssnade igenom en av skivorna medan Lippa sov så sött i sin säng. Och en del låtar hoppade man ju bara förbi för att dom var så hemska. Kan man verkligen gillat dom för si sådär fyra år sedan?!

Men en av låtarna var jag absolut inte berädd på att höra. Hade ingen aning om att den ens kunde finnas med på någon av skivorna. Den var eller är fortfarande alldeles för känsloladdad. Den väker allt för mycket känslor.
Låten jag hörde som jag reagerade så på var Eamon - Fuck it.

"Fuck what I said.. It don't mean shit now..
Fuck the presents, might as well throw 'em out..
Fuck all those kisses, they didn't mean jack..
Fuck you, you hoe.. I don't want you back.."


Jag minns det precis som om det skulle vara igår. Året är 2004, någon gång i januari - februari. 
Vi hade pratat ganska länge på både PA och MSN, och på slutet även en del i telefon. Jag och S var som vanligt då inne i stan för att shoppa eller i alla fall kolla på kläder och var på väg till Zara butiken som ligger (eller låg då i alla fall) på hamngatan bredvid NK. Min telefon ringer och jag blir glad när jag ser att det är O som ringer. Vi pratar en liten stund innan vi märker att även han och hans kompis går på Hamngatan utanför NK men åt vårat håll. Lite på avstånd ser jag en blond, vrålsnygg kille med rödjacka komma emot oss som pratar i telefon, och till min glädje med mig. Han var lika snygg som på korten, om inte mycket snyggare.
Han kramar mig och pratar på en hel del. Och jag som aldrig brukar blir stum eller helt till mig står bara där som ett fån och orden stockar sig i halsen. Kunde man verkligen vara sådär snygg?!
När S och jag var på tunnelbanan lite senare får jag ett SMS och det är från honom. "Du var hur söt som helst. Förlåt att jag var tvungen att gå så fort men jag är på väg till min syrra. Men jag vill, eller ska träffa dig igen. Puss"
Och så blev det, den 25 mars blev vi tillsammans och jag levde på rosa små moln. Allt var precis som jag hade önskat mig och han hade världens gulligaste mamma. Vi träffades så ofta vi bara kunde. Och jag hade aldrig varit så kär i hela mitt liv. (Nu idag vet jag att det bara var en tonårsförälske, men skulle nog fortfarande kunna bli knäsvag om jag träffade på honom).
Men alla sagor har ju sitt slut och den här sagan tog  slut alldeles för fort. Redan till sommaren hade mitt hjärta hunnit krossats allt för många gånger. Givetvis var det jag som valt att göra slut båda gågerna, men det var mot min vilja jag tog dom besluten.

Nu undrar säkert alla vad den här låten har med det här att göra. Jo, precis i början av vårat förhållande var den här låten jätte populär och O hade velat ha den hela tiden. Och grym som jag är hade lyckats ladda ner den och skickade den till honom och han sa att han alltid skulle tänka på mig när han hörde den. Efter några veckor kom svarslåten Fuck you right back och den skickade han då till mig. Vi sa att dom där låtarna skulle vara våra låtar, även om texterna inte var dom bästa för ett lyckat förhållande.
Men när jag gjorde slut den första gången sa han att han varit otrogen så många gånger att han inte kunde räkna på sina fingrar längre. Och låtarna kändes bara SÅ RÄTT!

Eamon - Fuck it bär med sig ganska mycket blandade känslor. All glädje jag kände i början när allt var så bra och all sorg mot slutet. Han har sagt nu efteråt att han inte alls var otrogen att det bara var något han sa för att såra mig då. Men vilket som är sant vet jag inte, och det tänker jag inte  börja forska i heller. Det får fortsätta att vara en olöst gåta..

 тєяяі 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback