Tankar och förvirring med en kyss av känslor

Igår hade jag världens hemskaste huvudvärk, ungefär 13 på en skala med 10 som högst. När idol började hade Lippa nästan precis somnat så då passade jag på att lägga mig i sängen och vila medan jag slö kolla på idol. Efter idol fortsatte jag att kolla på lite one tree hill innan jag gick och la mig ganska tidigt, fortfarande med världens huvudvärk. Imorse när Lippa vakna vid halv åtta hade jag fortfarande ont i huvudet, men efter att ätit frukost och tagit det lugnt så försvann den. Skönt!

Det viktigaste som finns (enligt mig) när det gäller barn är att man inte gör dom besvikna. Lovar man dom någonting ska man hålla det. Lovar jag Lippa att vi ska gå ut och gunga imorgon så gör vi det, även om jag har världens huvudvärk och feber. Har man lovat så har man. Därför lovar jag aldrig Lippa saker som jag inte alltid kan hålla. Och jag lovar defenitivt inte saker som andra är inblandade i. T.ex. skulle jag aldrig lova att jag, Lippa och mamma ska åka in till stan i kväll, för något kanske skulle göra så att mamma inte kan följa med. Och eftersom det är jag som lovar Lippa så är det mig hon blir besviken på, inte mamma.
Men samtidigt är det viktigt att förbereda barn på saker som man ska göra. Ska vi in till stan t.ex. så säger jag alltid det till Lippa så hon vet det. Visst hon kanske inte riktigt fattar det i dagsläget, men en vacker (eller regning, snöig) dag kommer hon att förstå. Och även hon måste få vara delaktig i allting.

Det här är helt sjukt, från ingenstans har du tagit bestämda kliv och klampat in i mitt liv igen. Jag vet att det egentligen är mitt fel för det var jag som tog insiativet och sa hej, men att det skulle bli såhär trodde jag aldrig. Men varje gång som jag ser att jag fått ett nytt inlägg från dig blir jag lite små nervös över vad det ska stå i det. Någonstans hoppas jag på att du ska säga att du vill träffas igen, men samtidigt inte. Vet inte om jag skulle klara av att träffa dig. Jo egentligen skulle jag göra det, men jag kommer nog alltid vara lite svag för dig. Kommer nog alltid vara lite små kär. Men jag har väldigt svårt att tro att jag någonsin skulle vilja ha dig igen, bara drömma lite.
Du gör mig förvirrad..

image182

Kommentarer
Postat av: sophie

kanske egentligen e bäst om du träffar honom.. en vän kan han iaf vara jue :) sötnooos.
saknarej :/

Postat av: Mikaela

Jag håller med Sophie, även om ni inte blir ett par igen så kan man försöka vara vänner.
Att ni träffas kan också vara ett sätt att få ett avslut på ert förhållande som ni hade förut.
Det tog ju inte slut på ett bra sätt.

2007-10-01 @ 15:55:04
URL: http://mikaela85.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback