Tisdag, sexmånaderskontroll

Med mätt mage och ett glas trocadero är jag nu berädd att skriva dagans rapport om dagen.
Vid halv ett ramlade S in efter att varit på en arbetsintervju i Salem, och hon hann inte mycket mer än komma innan för dörren så var det dags att gå till bussen igen. Skulle möta P vid ett för han skulle ha Lippa en stund trots att det inte var hans dag. Men han missade två gånger i streck så tyckte att han kunde få ha henne en stund. Och pappa, jag S och C skulle ändå åkta till maxi och handla mat.
Först kom vi inte med 716 för det var redan tre barnvagnar på, hur surt är inte det då när man har en tid att passa? Så det var bara att halv springa ner till 715 och hoppas på att vi skulle hinna eftersom det var tio minuter kvar tills den skulle gå. Och som tur var så hann vi, men vi kom ju dock en kvart för sent! Sa att det skulle vara bra om han fick henne att sova en stund innan bvc.
Lämnade över vagnen med Lippa i (förstås) till P och så bar det av till maxi, barnfritt. Jag handlade lite mat, blöjor och tvättservetter till trollet. Och sen sprang C och jag och stoppade ner det ena och det andra i vagnen. Pappa sa inget, men blickar kan säga mycket i bland.
På väg till bilen tjatade jag att jag var hungrig och att jag skulle svälta ihjäl om jag inte fick något att äta. En cheesebörjare eller så, haha. Eftersom jag skulle direkt till bvc och inte skulle hinna äta innan. Så efter mycket om och men gick pappa in och köpte en cheecebörjare och en cola till mig. :)

Pappa slängde av mig i centrum och medan jag gick och pratade i telefon med Pa så gick jag ett varv i centrum för att se om jag hittade gröna faran (vagnen). Men det gjorde jag ju inte, såklart. Funderade på om dom kanske satt på donken och började gå dit, men gick bara halvvägs innan jag stannade och tänkte "tänk om dom inte är där borta, då har jag gått dit i onödan". Så sa hejdå till Pa i telefon och ringde P för att kolla vart dom va. Och mycket riktigt var dom vid donken, fast vid leksaksaffären. Gick dit och hämtade Lippa för att gå till bussen upp till bvc. P sa att han inte kunnat få henne att sova för att hon varit för sprallig, så hon fick väl vara lite grinig på bvc tänkte jag. Fast jag hann knappt gå förbi donken så satt trollet och sov.
Klockan 15.10 skulle vi varit inne och mätt och vägt Lippa, men då sov hon fortfarande. Och klockan 15.30 skulle vi till läkaren för sexmånaderskontroll så vi bestämde med en sköterska att Lippa skulle få sova fram till läkartiden så skulle vi komma in och väga och mäta henne hos henne sen.
Allt gick jätte bra inne hos läkaren, det blev lite sura miner när läkaren skulle dra lite i benen för att kolla höfterna, men P tog upp henne så då gick allting jätte bra. Sen gick vi in till sköterskan och vägde och mätte Lippa. Hon vägde hela 8860 g och var 71 cm lång. :)

Nu på kvällen har jag bara tagit det lugnt, kollat på idol och house. Druckit lite te och ätit godis, mums! Sen har jag inte gjort så mycket mer faktiskt. Vilket är ganska skönt. Funderar lite hur morgondagen ska gå ihop med alla olika saker jag lovat att göra. Men det löser sig nog :)
Nu ska jag gå och tvätta bort sminket och antagligen krypa ner i sängen för att sova tidigt för en gångs skull. Klockan hinner alltid pasera tolvslaget innan jag kommer i säng. Inte bra nu när Lippa börjar härja tidigt om mornarna. Då orkar man ju inte hela dagen, inte i hennes tempo i alla fall.

Tjingeling!

Här kommer våran dag i bilder.

image144
Lippas morfar orkade inte jaga henne när hon skulle rycka i alla sladdar så hon åkte ner i leklådan, men inte ser det ut som att hon är missnöjd i alla fall. :)

image145
"Här verkar man ju få sitta, bäst jag suger lite på tån så länge" haha

image146
Väntar på bussen efter bvc..

image147
..och väntar..

image148
..och väntar ännu mer.. men vänta, det där är väl ändå inte Lippa. Det är ju hennes söta mamma ;D

image149
Och starx innan läggdags satt vi hos morfar och lekte med doppressenten Lippa fick av Mikaela. :)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Gud va kul att se att hon har börjat leka med doppresenten som hon fick av mig och Patrik ^^

Postat av: therese

åh vad fina bilder och roligt att lippa träffa sin pappa ,hon har nog saknat han :) hehe tyckte det var roligt du kallade din vagn för gröna faran... haha,skrattar :)
söt bild när hon sitter i lådan.. haha. kram

2007-09-12 @ 10:37:24
URL: http://denriktigaottersten.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback