Tordag, ny data och en glad Terri

Som nästan alla andra dagar har vi varit ute och farit idag med. Men den största skillnaden idag var att idag åkte vi inte buss och tåg utan bil. Jag skulle till optikern i Farsta vid 10.00, så pappa körde dit mig eftersom han är ledig tills på onsdag. När vi kom dit var M (min otiker, min fasters mans syster) försenad pga en sen kund. Så jag testade massa glasögon eftersom det börjar bli dags att köpa ett par nya. Men eftersom jag hade väldigt svårt att vara seriös mobbade pappa mig mer och mer för varje par jag testade och till slut skrattade jag så pass mycket att pappa skämdes ögonen ur sig. :D

När vi var färdiga där ringde pappa K för att se om han var hemma så vi kunde komma förbi och hämta min kära dator som jag nu sitter och skriver mitt först blogginlägg på. Så vi åkte dit och tog en fika medan K berättade om vad han gjort med datan och sådär.
Sen åkte vi hem och på vägen hem hämtade vi upp S. Vi gjorde inget speciellt direkt, satt mest och pillade lite med min data, pratade och busade med Lippa. Den lilla rackaren börjar få fart nu när hon kryper och vips så är hon i andra änden av rummet. Det är sjukt vad fort det går. Så nu lever mamma och pappas stereo ganska farlig eftersom det är dit Lippa kryper hela tiden för att försöka riva ut allting. Men hon har ju en sån elak mamma som inte låter henne leka med sladdar och sånt som hon tycker är så roligt.

S var ganska trött och åkte tyvärr hem ganska tidigt. Men eftersom vi ses så pass mycket nu så gjorde det inte så mycket. Jag vet hur gärna hon vill ha jobb, och jag önskar verkligen att jag kunde ge henne ett nu på en gång. Men samtidigt vill inte egoTess att hon ska ha ett för vem ska jag då ut och åka med om dagarna?! :p

Nää, nu har jag faktiskt inte tid med det här. Nu ska jag sätta mig och leka lite i photoshop som jag längtat så himla mycket efter. Men jag har ju inte haft någon data som jag kunnat/fått installera det på. Så det har varit ganska surt. Men nu har jag min alldeles egna data med photoshop på, så det så! Och sen ska jag nog börja kolla på alternativ på hur
www.etjanster.se kan se ut.
Tjingeling alla glada!

image132
Här sitter Lippa på tåget påväg till s-tälje för att spendera lite tid med sin pappa. (Bilden är tagen igår)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kul med att du fått nya datan!
Måste ses snart! :)

2007-09-07 @ 12:39:25
Postat av: BarnDomsVän

haha va söt du e. det e väldigt skönt att du e mammaledig nu också :D men sen när jag väl fått jobb, kommer jag försöka va hos dig ofta iaf :D
Miiiiiiiiiiin Tessssssiiiie <3


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback