Torsdag, Filippa 7 månader

Idag blir mitt lilla troll 7 månader, gud vad tiden går fort. Känns som det inte alls var länge sedan jag sa att hon blev 4 månader så hon fick börja med smakportioner. Och nu äter hon som en häst, hon är verkligen matglad min lilla tjej. Hon hoppar på skeden när den kommer med mat och sitter och gapar efter nästa sked direkt efter hon svalt den förra. Bara på några dagar åt hon helt plötsligt hur mycket som helst. Nu äter hon en hel portion gröt på morgonen och efter en stund ammas hon även lite grann. Nästa mål består av ammning och eventuellt lite banan eller så och sen vid 17.00 får hon middag som brukar bestå av en halv (stor) burk och om det behövs kompliteras det med amning efteråt. Sen vid 20.00 äter hon en full portion gröt igen, och vid halv nio - nio går vi ner för att sova och då ammas hon till sömns. Och sover oftast till runt 7-8 nästa morgon och då vaknar hon och vill äta lite grann och sen somnar hon om och vaknar runt 10.00. Och så går det runt, runt och runt varje dag. :)
Trivs ganska bra med dom rutinerna!

Igår kom ju P hit och hämtade Filippa en stund och det gick bra, vad jag förstod i alla fall. Och jag tyckte faktiskt att det var ganska skönt att vara själv en stund. Misstförstå mig rätt. Jag älskar att vara med Lippa, det finns inget bättre än att vara med henne. Det är hon som får mina dagar att lysa, det är hon som får mig att orka gå upp varje morgon även om man knappt sovit någonting. Hon är verkligen mitt allt, den som påstår något annat vet inte vad den pratar om. Just nu är hon allt jag behöver, hon är min livskraft!
Men det kan ibland vara skönt att bara få vara, utan att behöva hålla koll på henne. Eftersom jag är ensamstående så gör jag allting själv och får aldrig någon avlastning förutom då P kommer och har henne en stund. Visst jag bor hemma hos mina föräldrar och dom hjälper gärna till. Men jag är själv hemma på dagarna, och min syrra måste plugga efter skolan, och mamma och pappa är oftast väldigt trötta efter jobbet och hälsar och gullar en lite stund med Lippa. Annars gör jag ALLT! Men jag trivs med det. :)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra. Kanske går ner till lekplatsen här neranför så Lippa får gunga lite. Vi testade för någon kväll sedan och då satt hon och skrattade och tyckte det var kul när hon kunde göra egen fart med benen.
Nu ska jag se om jag kan få henne att sova en stund.
Tjingeling!

image166
Lippa sover i bilen.

image167
Min kropp nu efter Lippa kom.

(Hade tänkt lägga upp fler bilder, men bloggen och jag var inte riktigt överrens om det och vägrar.)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Grattis Lippa! Stora tjejen :D

2007-09-20 @ 14:17:46
Postat av: kusifinen din

klart du behöver vara själv ibland! Det behöver alla! hur bra förhållande man än är i, när man bor hemma med syskon och föräldrar, när man själv blivit förälder!!! hur mkt man älskar sina barn så är man ju fortf en person och individ brevid sin roll som mamma. Man behöver ta hand om sig själv också för att kunna vara bra för sitt barn!
Du är jätte duktig och du och Lippa är super fina båda två!!
kram

Postat av: Lena

är det nån skillnad mot hur den såg ut innan?

2007-09-21 @ 12:06:38
Postat av: therese

gud vilken fin kropp du har.. du skall vara jävligt glad :D jag har ännu 8kilo kvar till min vikt och jag har bristningar under knävecken,runt brösten och på sidan av magen, det bleknar ju men tar tid och det olidligaste är magen och lårena är feta .. :P men det är det ju värt. det är så svårt för mig att gå ner mina gravidkilon,gå ner innan var enkelt men nu går det inte :D hehe.
lippa äter som en häst :) hihi. vad gulligt. hon är så söt!
leona äter en halv liten burk när det är brocoli,det älskar hon. :)
det är väldigt duktigt av dig att vara ensamstående och klara det så bra som du gör. jag är nästan ensamstående säger jag,haha min pojkvän jobbar på dagarna och hjälper till med leona vid fem tiden men det är tufft endå tycker jag. jag tycker det är skitduktigt av dig att uppfostra lippa ensam. visst du har lippas pappa men han är ju inte alltid där och kan hjälpa till. blir ju lätt så när man går isär. heja dig :) kram

2007-09-21 @ 14:04:46
URL: http://denriktigaottersten.blogg.se
Postat av: Malin

Shit alltså. man kan inte tro att du har fått barn.. med den kroppen. otroligt fin. avundsjuk.. hihi. väldigt söt unge har du med =) ha det så bra. kram, malin.

2007-09-28 @ 20:30:58
URL: http://malinfager.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback