Torsdag, teckningar

Mina damer och herrar nu har det hänt. Tror det är första gången i världshistorien som det är lång kö på ica i Solbo. Dom har sammanlagt fyra kassor om jag inte misstar mig och tre av dom var öppna (det brukar det vara annars också) och ändå var det kö. Hur kommer det sig? Var hela Tumba folket där och handla samtidigt idag. Måste klirat ordentligt i deras kassor i så fall. Speciellt eftersom jag och syster handlade massa godis.
På hemvägen hade vi tänkt att stanna och gunga Flippa en stund, men då regnade det. Gud vad irriterande, men sånt får man ju räkna med på hösten.

Igår letade jag lite bland mina gamla saker och hittade en del grejer som jag glömt bort. Hur sjutton kunde jag glömt bort dom sakerna?! Hittade bla en pärm med teckningar och sånt som jag gjorde som yngre. Första teckingen jag gjorde är från våren i åttan minns jag, för vet att jag ritade den i skolan antingen samma dag eller någon dag innan jag bröt handleden den 11 februari. Vilket minne va?
Dom flesta bilderna är på Christina Aguilera men har även en del bilder på min syrra och min mamma. Och om jag får säga det själv så ser man faktiskt att det är dom på bilderna. Är lite sur bara att jag inte har kvar orginalbilderna som jag ritat av. För när jag ritar så har jag oftat bilden på datan så zoomar jag in och ut beroende på vad jag ska rita och så ritar jag det på pappret. På så sätt får man med alla detaljer och former i ögat t.ex.

Efter jag träffade P ritade jag aldrig mer. Tänk vilket arkiv jag hade haft annars! Hade väl liksom inte tid då eftersom det var på helgerna jag brukade rita och då var jag ju hos honom. Och jag tycker inte om att folk kollar på mig när jag försöker "skapa". Då vill jag bara vara ifred.

image168
Det här ska föreställa min syrra. Det är den första bilden jag ritat av henne. Året är 2003.

image169
Det här ska också föreställa min syrra. Fast här har jag använt ett mobil foto direkt från mobilen. Året är 2005 som ni ser. :)

Innan jag slutar skriva måste jag bara berätta en gullig sak Lippa gjorde förut ikväll. Hon har en leksak med en spegel på som Camilla höll framför henne så hon kunde se sig själv. Och gång på gång böjer Lippa sig fram till spegeln och pussar sig själv. Hur gulligt är inte det?

Kommentarer
Postat av: kusifinen din

hihihi Lilla go Lippa det! Så sött! :)
Nea o jag har en massa bus för oss här nu, hela helgen tillsammans! Pappas tjej det, men hon är sååå fin o mysig den lilla go ungen! <3
kram på er


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback